22.1.15

PERES AL GINGEBRE




INGREDIENTS (per 4 persones)
4 peres
2 cullerades de panses
2 cullerades de melassa d’arròs
2 mandarines o taronges
la pell del cítric
suc de gingebre ratllat (aprox. una c.s)
una branca de canyella
un clau d’olor

PREPARACIÓ:

1. Pelem les peres, les partim per la meitat i en traiem les llavors.
2. Les col·loquem en una cassola juntament amb el suc del cítric, la pell, la canyella, les panses, el clau d’olor, la melassa d’arròs i el suc de gingebre.
3. Ho coem amb la cassola tapada, a foc baix, fins que les peres estiguin cuites, però mantenint una textura ferma.
4. Les col·loquem en una font amb una mica del seu almíval per sobre.

PROPIETATS:

El gingebre és una espècia picant que escalfa el cos i ajuda a fer la digestió. Té moltíssimes propietats:
- És un antibacterià molt potent.
- Ajuda a dissoldre els trombes de les artèries i disminueix els nivells de colesterol en la sang. També pot ajudar a prevenir alguns accidents vasculars com els atacs de cor, les angines de pit, els coàguls o les trombosis.
- Afavoreix la bona circulació en les extremitats: ajuda o prevé problemes circulatoris en aquestes parts del cos.
- També serveix per alleujar els símptomes de la grip, com la febre o la congestió nasal.
- En casos de sinusitis, serveix per desinflamar el nas congestionat.

La pera és una fruita amb molta aigua i poques calories. A més, conté molta fibra soluble que té un efecte saciant i regulador intestinal. Pel que fa a vitamines i minerals destaquen: vitamina A, vitamina C, àcid fòlic, magnesi i potasi.
La fibra que conté té efecte prebiòtic i podria reduir l’absorció de colesterol: la pera conté principalment fibra de tipus soluble (pectina), que té un efecte nodridor de la flora intestinal beneficiosa per al sistema digestiu.
Els seus antioxidants (polifenols, flavonoides, àcids fenòlics) tenen efectes antienvelliment i efectes beneficiosos a l’hora de reduir el colesterol i el risc cardiovascular.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada