9.2.15

BLEDES FARCIDES




INGREDIENTS (per 4 persones)
12 fulles de bledes
250 g d’arròs de gra llarg
1 ceba petita
40 g de panses
40 g de pinyons o nous
espècies al gust: pebre vermell, anet…
menta fresca
suc de llimona
brou de verdures
oli d’oliva
sal

PREPARACIÓ:
1. Escalfem dues cullerades d’oli en una olla i hi afegim la ceba picada, deixant que cogui a foc mig uns  minuts.
2. Hi incorporem l’arròs, una mica de menta picada, les espècies que volguem i el suc de mitja llimona. Salpebrem i afegim el doble del volum de l’arròs d’aigua o brou de verdures. Quan arrenqui el bull, ho tapem i baixem el foc fins que es faci (uns 15 minuts).
3. Ho retirem del foc, incorporem les panses i els pinyons i ho tapem amb un drap de cuina net perquè es refredi.
4. Netejem amb cura cada fulla de bleda, les eixuguem i en tallem les penques.
5. Escaldem les fulles durant un minut en aigua bullint amb sal.
6. Coloquem cada fulla amb la part brillant cap avall i hi posem una o dues cullerades d’arròs al centre. Pleguem la part d’avall, després els costats i enrotllem bé començant pel tall.
7. Coloquem les fulles farcides en un recipient pel forn i hi aboquem un vas de brou de verdures per sobre, tapem i coem al forn a foc mig durant 20 minuts.
Si veiem que s’assequen molt, hi afegim una mica més de brou a meitat de la cocció.
Podem acompanyar el plat amb alguna salsa, com la de tomàquet.

PROPIETATS:
Les bledes tenen vitamina C, una vitamina antioxidant que intervé en moltes reaccions metabòliques i que ajuda a l’absorció del ferro. També tenen una quantitat no gens insignficant de vitamina A. La vitamina A ens ajuda a combatre infeccions i, entre d’altres coses, és essencial per a la pell, els cabells, les mucoses i els ulls.
També ens aporten minerals potassi, calci, ferro, magnesi i vitamina E, a més d’aportar iode, àcid fòlic –essencial per a les embarassades—, betacarotens i una petita quantitat de vitamines del grup B.
Són molt riques en fibra, per tant, són ideals per combatre l’estrenyiment. Si heu de perdre pes, també us ajudaran: sacien, són força nutritives i tenen poques

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada